Rýchle šírenie prípadov koronavírusov na celom svete komplikuje štandardnú stratégiu, ktorú používajú letecké organizácie, keď sú destinácie zamerané na choroby, katastrofy alebo konflikty: nižšie cestovné a presmerovanie letov do bezporuchových oblastí.
Niektoré letecké organizácie sa zatiaľ uchýlili k pozastaveniu poplatkov za zmenu nových rezervácií leteniek v nádeji, že získajú nad váhavými cestujúcimi, až kým bude zrejmé, kde sa lokalizujú ohniská koronavírusu a na ktorých trasách by sa mohli prejaviť poklesy cien.Korona vírus
Kým nižšie cestovné sa v minulosti ukázalo ako účinné pri oživovaní dopytu, letecký poradca Samuel Engel povedal: „Vrecková kniha zatiaľ funguje iba proti emóciám.“
Koronavírus, ktorý s objavil v čínskom meste Wu-chan koncom minulého roka, sa rozšíril do celého sveta a mimo Číny sa teraz objavuje viac nových prípadov.
JetBlue Airways, ktorá nelieta do Ázie, bola prvou leteckou spoločnosťou, ktorá minulý týždeň uviedla na trh bezplatné možnosti reštartovania, pretože sa ukázalo, že prípady sa v Číne neizolovali, JetBlue sa spojila a oznámila svoj plán v priebehu niekoľkých hodín. Prezidentka Joanna Geraghty povedala.
„Pokúsili sme sa dať do obuvi našich zákazníkov a premýšľať o tom čo by sme chceli, keby sme si napríklad rezervovali výlet na jarné prázdniny,“ uviedol Geraghty.
Americké organizácie odvtedy nasledovali rôzny výnimky z poplatkov za zmenu za nové rezervácie do mnohých destinácií, čo je prechod od predchádzajúcej politiky, ktorá sa týkala iba vopred rezervovaných letov do oblastí, ktoré sú koronavírusom najviac postihnuté.Coronavirus nadpis
Peruánsky nízko nákladový dopravca Viva Air v Latinskej Amerike usporiadal v stredu zasadnutie správnej rady s cieľom prediskutovať opatrenia, povedal Declan Ryan, výkonný predseda predstavenstva.
Keďže však žiadna z ponúk zatiaľ nezaručuje vrátanie peňazí, cestujúci tvrdia, že tieto politiky nie sú dostatočné.
„Chápem, že v súčasnosti existuje pre tento priemysel veľa otáznikov o tom, ako sa to odohrá, ale nemám pocit, že tu existuje skutočná politika priateľská k zákazníkom,“ uviedla Amanda Elman-Kolb z Chicaga, ktorá má pozastaviť plány na rodinný výlet do Európy v auguste.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup